sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Prachuap Khiri Khan

Eilen kävimme katsomassa Grand palacea sekä sen viereisiä temppeleitä Bankokissa. Oli valtava määrä thaimaalaisia ja turisteja, mutta temppelit olivat tajuttoman hienoja.

Temppeleiden jälkeen lähdimme taxilla kohti juna-asemaa, mistä ostaisimme liput Prachuap Khiri Khaniin. Junamatkan piti kestää 5,5 tuntia, mutta se kestikin tunnin pidenpään, mikä oli turhauttavaa.
Junassa tarjoiltiin jatkuvasti thaimaalaisia ruokia ja juomia, joten ei tarvitse tankata ennen junaan menoa niin kuin me teimme.

Saavuimme Khiri Khaniin illalla ja kävimme syömässä ja etsimme majoituksen. Guesthouseissa ei ollut tilaa joten otimme huoneen jonkun mummon naapurista. Huone oli siisti ja yllätykseksi saimme vielä aamiaisenkin huoneeseen.
Aamulla lähdimme tutkimaan paikkoja ja etsimään edullisempaa majoitusta. Sellainen tosiaan löytyi, nimittäin neljällä eurolla! Täällä pärjää muutenkin tosi vähällä rahalla. Meillä on mennyt tänään vain reilu 5€ / henkilö, eikä olla edes pihistelty. Lisäksi vuokrattiin pyörätkin, joilla poljettiin Ao Manaon rantaan. Kun pääsimme rannalle, tuuli kovin ja aurinko oli pilvessä niin ei viihdytty kauaan. Joten jatkoimme polkemista pidemmälle ja saavuimme Klong Waniin. Siellä oli sattumalta markkinat joten poikkesimme siellä ja maistelimme muutamat katukeittiö herkut, sellaiset grillatut kanatikut. Yksi tosin ei ollut niin herkkua.. Markkinoiden jälkeen poljimme takaisin Khiri Khaniin ja kiipesimme apinavuorelle missä oli temppeli. Kukkula oli ihan täynnä apinoita, siis oikeasti. Ja kukkulan päältä oli tosi hienot näkymät.
Illalla kävimme syömässä torilla, missä oli paljon eri vaihtoehtoja. Tosin smoothie jäi juomatta, kun näimme että sinne heitettiin jäitä ja kuravettä...

Huomenna ohjelmassa akvaariossa käyntiä ja thaihierontaa.