keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Prachuap Khiri Khan ja matka Koh Taolle

Toisena päivänä Khiri Khanissa vuokrasimme skootterin, mikä maksoi 200 bathia eli noin 5 €. Sillä lähdimme kohti akvaariota. Se löytyi helposti kun oli etukääteen katsonut vähän suuntaa google mapsista. Akvaario oli aikalailla sellainen kuin odottikin. Ei mikään huikea, mutta ihan viihdyttävä. Sisäänpääsy oli 30 bathia. Sillä hinnalla ei mitään kummoista odottanutkaan. Saatiin kierrellä kaikessa rauhassa, koska muut vierailijat eivät olleet vielä saapuneet. Kun olimme kierroksen tehnyt niin sinne tuli pari bussillista koululaisia. Eli ajoitus oli taas mainio. Akvaarion jälkeen tutkittiin vähän lähiympäristöä. Sieltä löytyi vanhalle kuninkaalle rakennettu muistoalue, missä oli puistoa ja iso rakennus.

Ajelimme ympäriinsä ja kun olimme tulossa takas, päätimme käydä katsomassa apinoita, joista brittimies  oli kertonut meille. Ne olivat törkeän suloisia ja kilttejä. Ne söivät kädestä ja tulivat olkapäälle (ei meidän).
Matkalla apinoiden luokse löysimme aivan täydellisen rannan. Ihailimme ja Kahlasimme siellä jonkin aikaa, kun uikkareita ei tullut mukaan.
Skootterin vuokraus oli tosi hyvä idea sillä näimme paljon hienoja paikkoja, mihin emme olisi jalan päässeet.

Kävimme myös thaihieronnassa, mikä oli vähän erilainen mitä odotin, mutta tuntui ainakin toimivalta. Se että hieroja käveli päälläni ja muut tälläiset vähän yllättivät. Kyllä siihen uudelleenkin menee. Marko otti öljythaihieronnan. Se oli ilmeisesti aika samanlainen, paitsi Marko sai myös silmämunahierontaa...

Päivä oli kokonaisuudessaan aika täydellinen!

Prachuap Khiri Khan on rauhallinen, täynnä ystävällisiä ja luottavaisia ihmisiä. Eilen kävin apteekissa kyselemässä hyttysmyrkkyä. Myyjä olisi antanut spraypullon mukaan niin että olisin tullut seuraavana päivänä maksamaan. Tälläistä ei ihan tapahdu Suomessa, ainakaan vieraita ihmisiä kohtaan. Khiri Khanin kauniit paikat löytyvät viereisistä poukamista. Keskustan poukaman rannasta ei ainakaan näinä päivinä olisi pystynyt uida, koska rantahiekkaa oli tosi vähän ja se oli myös roskainen. Liikennekään ei ole paha. Vähän kuin Lohjalla kahdeksan tai neljän aikaan.

Khiri Khanista jatkettiin Chumphoniin junalla. Ensin juna tuli reilu tunnin myöhässä. Ja matkalla siihen tuli jokin vika joten olimme parkissa varmaan 2-3 tuntia. Mutta kaikki matkustajat pysyivät ihan tyytyväisen  näköisinä vaikka juna saapui meidän pysäkille noin 5 tuntia myöhässä.

Juna-asemalla meille heti tarjottiin laivamatkoja Koh Taolle. Kello oli noin 22:00 joten päätimme ottaa yölaivan jonka piti olla perillä 5-6 aikaan. Matka kestikin yllättäen pidempään ja olimme seitsemän aikoihin Koh Taolla. Se ei haitannu, koska sai nukkua pidempään.

Aamulla lähdimme etsimään sukelluskoulua. Päädyimme Ban's diving resortiin. Saimme hotellihuoneen kaupanpäälle kurssin ajaksi ja vielä lisäksi yhden extra yön. Koko homma maksaa 9 800 bathia.

Olemme aamupäivän kierrelleet rantakaduilla ja oleiltu rannalla. Vesi on ihanan kirkasta ja paikka näyttää kauniilta ja mukavalta.

1. Naurahdin silmämunahieronnalle :--D Näyttää niin hienolle, pitäkää kivaa!! :)<3

-Ida

2. Kuulostaa oikein kivalta nuo hieronnat, paitsi se silmämunahieronta? IIhania rantoja ja todella söpöjä apinoita.
    Ajelkaa ja sukellelkaa varovasti.