lauantai 24. tammikuuta 2015

Krabi

Lähdimme Krabille aamu puoli seitsemältä laivalla. Laivan vaihdoimme bussiin Donsakissa. Meidän olisi pitänyt vaihtaa bussia SuratThanissa, mutta bussi menikin suoraan Krabille. Kun pääsimme perille, olimme keskellä ei mitään.. matkayhtiön toimiston edessä jossain Krabi Townin syrjäkadulla. Niimpä jouduimme ottamaan taksin, ja suurinpiirtein arvoimme mihin menisimme. Päätimme mennä Ao Nang Beachille. Olimme Aonangissa syöneinä klo 15 valmiina metsästämään meille asuinpaikkaa. Sitä jatkuikin sitten klo 21 asti, koska kaikki olivat joko täynnä tai ylihinnoteltuja. Joten varasimme Agoda  kautta sängyt dormiin. Hostellimme oli noin 3km rannasta, vähän syrjempänä. Ensimmäinen päivä Krabilla oli aika ikävä ja rankka.

Toisena päivänä suuntasimme virkeinä kohti Railay Beachiä veneen kanssa. Railay Beach oli ihana. Hienot kalliomaisemat ja vehreää. Meidän piti viettää rauhallinen rantapäivä, mutta päädyimme kalliokiipeilemään luontopolulle varmaan kolmeksi tunniksi. Palkkioksi saimme upeat maisemat ja laguunin.

Kiipeilyjen jälkeen menimme rannalle köllöttelemään ja otimme myös jalkahieronnat.

Kolmantena päivänä vuokrasimme skootterin jälleen. Lähdimme ajelemaan kohti Tiger cave temppeliä, mikä ei ollut niin helppo löytää. Pääsimme viimein sinne ja kapuamaan reilu 1200 porrasta.
Ennen ylös kapuamista kävimme katsomassa tiikerin luolaa.

Menimme myös katsomaan vesiputousta, joka oli luonnonpuistossa. Ehtisimme sinne vain tuntia ennen sulkemista, mutta silti ehtisimme nähdä vesiputouksen, minikrokon/jättiliskon ja kaamean hämähäkin. Se hämähäkki oli 15-20 cm pitkä...

Näimme kyltin luolasta. Lähdimme sinne päin ja kohtasimme kaksi kuuro mykkää naista, jotka halusivat viedä meidät kierrokselle luolaan. Meillä ei ollut kuin 70bathia ja silti toinen naisista esitteli meille luolia tunnin ja saimme kumisaappaat, hyttysmyrkkyä sekä taskulamput. Näimme kaksi luolaa, jotka olivat ihan mahtavia. Hienoja muodostelmia kivistä ja lepakoita. Kiertos ei ollut mikään helppo, koska piti ryömiä myös pienistä koloista sekä oli tosi kosteaa.